vormgeving | marketing
Proeflokaal België
Opdrachtgever: K.O. Company & Proeflokaal België
Jaar: 2023 – 2024
Tijdens mijn tijd bij K.O. Company ben ik “Product Owner” geweest voor een aantal zaken waaronder Proeflokaal België. Dit is een café in Enschede die meer dan 100 soorten speciaalbieren in het assortiment heeft. Als “Product Owner” ben ik verantwoordelijk voor de social media van deze zaak en de content die hierop gedeeld word. Naast de standaard berichten die ik hiervoor creëerde, heb ik hier voornamelijk de evenementen uitgelicht.
De Belgische Biertuin
In de winterperiode van 2023 was er rond Kerst tot en met Oudjaarsdag volop feest in Enschede. Samen met Aspen Valley Enschede, werd er op het plein een grote tent geplaatst en was er van alles te doen zoals muziekbingo’s, een pubquiz, een Chouffe Party en nog veel meer. Hiervoor heb ik gewerkt aan de uitingen en promotie van deze verschillende evenementen door een herkenbare stijl te creëren die zowel bij de zaak als bij de evenementen past.
Chouffe Party
Tijdens mijn tijd als Product Owner van Proeflokaal België heb ik meerdere Chouffe party’s meegemaakt waar ik verschillende posters voor ontworpen heb. Hieronder een aantal uitwerkingen hiervan.
Live Muziek
In februari 2024 werd er een live muziek avond georganiseerd waarbij verschillende bands kwamen optreden. Voor dit evenement heb ik verschillende promo uitingen ontworpen voor zowel on- als offline.
Social Media content
Aangezien ik vrij was met het bedenken en uitwerken van content, heb ik natuurlijk veel content gemaakt en gedeeld op het account om meer engagement te genereren. Zo heb ik bijvoorbeeld elke dag in December een speciaalbier tip gegeven om te komen proberen in de zaak. December is een feestelijke maand waar ook kansen liggen voor de horeca. Daarom heb ik in de maand December tot aan Kerst elke dag een speciaalbier tip gegeven door middel van animaties in de stories.
Daarnaast deelde ik regelmatig quizjes over de unieke bieren die zij in het assortiment hebben. Denk aan bijvoorbeeld feitjes over de afkomst van het bier. Hierbij liet ik ruimte over om een poll of quiz op instagram te kunnen toevoegen waar mensen op konden reageren. Hiermee laat je zien dat Proeflokaal België ook daadwerkelijk kennis heeft over hun eigen assortiment, passie voor de speciaalbieren en word er gezocht naar interactie met de doelgroep.