Grafisch | Webdesign

TEDxDelft

Opdrachtgever: Avans Hogeschool Den Bosch
Jaar:
2019

TEDxDelft was een opdracht vanuit mijn studie. Het doel van deze opdracht was om te experimenteren met het ontwikkelen van een dynamische identiteit. Voor deze opdracht moest ik een poster reeks ontwerpen die bestaat uit twee posters en daarnaast ook een landingspagina.

Voor dit project ben ik begonnen met het onderzoeken van wat TEDxDelft precies inhoudt. TEDxDelft staat voor het verspreiden van ideeën, binnen de technische branche, Met deze opgedane kennis heb ik een aantal steekwoorden opgeschreven die naar mijn mening bij TEDxDelft passen. De beschrijvende woorden zijn als volgt;

  • Techniek
  • Communicatie
  • Spotlight
Met deze woorden ben ik gaan experimenteren. Uiteindelijk kwam ik uit op onderstaande posters. 

Het idee eracht is dat TEDxDelft mensen een podium bied om nieuwe technieken en ideeën met elkaar te delen. Een podium associeer ik met muziek, theater en kunst. Vanuit hier ben ik verder gegaan met idee van theaters, waarbij het cliché beeld vaak neon teksten zijn. Dit heb ik gecombineerd met technische, geometrische vormen. De dominerende kleuren (paars en blauw) zijn gebaseerd op creativiteit, professionaliteit en techniek.

Het ontwerp van de posters heb ik doorgetrokken op de landingspagina en andere uitingen. Onderstaande posters zijn mijn proces naar het uiteindelijke resultaat.


Mockups

@graphicburger

@Adbode dimension

Geïnteresseerd?
Neem contact op!

femke janssen

femjanssen@live.nl
06 521 874 46